top of page

Zadaj nam dowolne pytanie

Odpowiemy mailowo lub skontaktujemy się telefonicznie w dogodnym dla Ciebie terminie. Nasi eksperci zadbają o najwyższy poziom udzielanych odpowiedzi.

Formularz kontaktowy

Dziękujemy, email został wysłany.

Ts15V2jW35M.png

Najczęściej zadawane pytania

Zebraliśmy dla Was najczęściej pojawiające się pytania dotyczące usługi rozliczania czasu pracy kierowców oraz dokumentacji związanej z wynagrodzeniami kierowców w transporcie krajowym i międzynarodowym.

01

Czym jest ewidencja czasu pracy kierowcy?

Ewidencja czasu pracy kierowcy to dokument, który zawiera szczegółowe informacje o czasie, w którym pracownik wypełniał swoje obowiązki zawodowe. W przypadku kierowców powinien być sporządzony na podstawie zapisów na karcie kierowcy lub wykresówki.

03

Czym są wirtualne diety, jak stosować ulgi na ZUS i PIT ?

Wirtualne diety to techniczne narzędzie rozliczeniowe, które pozwala firmom transportowym obniżyć podstawę składek ZUS oraz PIT i jednocześnie zwiększyć wynagrodzenie netto kierowców. W artykule wyjaśniamy, kto może z nich korzystać, jakie stawki obowiązują i jak prawidłowo je naliczać, aby uniknąć błędów i zoptymalizować koszty. Dowiedz się, jak wykorzystać ulgi w swojej firmie w praktyce.

05

Czy trzeba rejestrować czas pracy kierowcy busa?

Tak. Pomimo że pojazdy do 3,5 t nie muszą mieć tachografu, kierowcy busów również muszą prowadzić ewidencję czasu pracy. Obowiązek ten wynika z ustawy o czasie pracy kierowców, która dotyczy wszystkich zawodowych kierowców – niezależnie od rodzaju zatrudnienia czy typu pojazdu.

02

Jak przygotować się  do kontroli w firmie?

Kontrola ITD lub PIP nie musi kończyć się stresem i wysokimi karami, wystarczy odpowiednio wcześniej zadbać o dokumentację i kluczowe procedury. W naszym artykule pokazujemy, na co inspektorzy zwracają największą uwagę i jakie działania pozwalają przejść kontrolę bez komplikacji. Sprawdź, jak przygotować firmę krok po kroku.

04

Obowiązkowa wymiana tachografów, kogo dotyczy?

Wymiana tachografów dotyczy wyłącznie pojazdów realizujących międzynarodowe przewozy drogowe na terenie Unii Europejskiej. Głównym powodem wymiany dotychczasowych tachografów na nowe urządzenia jest zmiana przepisów. Wprowadzenie inteligentnych tachografów to długofalowy proces podzielony na etapy.

06

Czy da się zaoszczędzić na ZUS i PIT w transporcie międzynarodowym?

Tak, możesz obniżyć podstawę oskładkowania swoich kierowców w transporcie międzynarodowym bez żadnych dodatkowych kosztów. Kluczem do tego są wirtualne diety.

bottom of page