
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej oddalił skargi siedmiu krajów, w tym Polski, dotyczące przepisów dla kierowców ciężarówek, pozostawiając je w mocy z wyjątkiem jednego przepisu- obowiązku powrotu pojazdów do bazy co osiem tygodni.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej oddalił skargi siedmiu krajów, w tym Polski, dotyczące przepisów dla kierowców ciężarówek, pozostawiając je w mocy z wyjątkiem jednego przepisu- obowiązku powrotu pojazdów do bazy co osiem tygodni.
TSUE uznał ten przepis Pakietu Mobilności za nieważny, co oznacza, że przedsiębiorstwa transportowe nie są zobowiązane do przestrzegania wymogu powrotu pojazdu na bazę przedsiębiorstwa co osiem tygodni.
Jednocześnie orzekł, zgodność z prawem UE następujących przepisów Pakietu Mobilności odrzucając wszystkie skargi w sprawie:
zakazu odbywania regularnych okresów odpoczynku przez kierowców w pojeździe,
obowiązku organizowania przez przedsiębiorstwo pracy kierowców w taki sposób, aby mogli powracać co trzy lub cztery tygodnie do bazy eksploatacyjnej lub do miejsca zamieszkania,
terminu wprowadzenia obowiązku instalacji inteligentnych tachografów drugiej generacji,
czterodniowego okresu „cooling off” w kabotażu,
uznanie kierowców za „pracowników delegowanych” w przypadku przewozów cross-trade i kabotażu.